Can Serra intensifica les mesures de contenció davant el coronavirus

Dilluns, 30 de març de 2020

Les residències de la gent gran afronten aquestes setmanes situacions molt complexes per la crisi del coronavirus i per la vulnerabilitat dels seus usuaris. El fet de no diposar de testos de detecció dificulta la tasca i obliga a extremar encara més les precaucions. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha adquirit testos ràpids, que s’espera arribin aquesta setmana, i ha sol·licitat suport per a la desinfecció de l’interior de les instal·lacions.

Evolució dels casos

La manca de testos no permet diposar de dades reals i obliga a parlar de possibles casos. Des del passat 18 de març, s’han produït 7 defuncions que presentaven simptomatologia atribuïble a la Covid-19, tot i que no és pot confirmar. D’aquests 7 casos, 4 eren persones amb patologies greus prèvies. 

Desinfecció de les instal·lacions

La situació ha obligat al centre a intensificar les mesures de contenció. Els residents es troben a les seves habitacions, on reben totes les atencions que necessiten i s’evita el contacte entre ells. Protecció Civil està realitzant desinfeccions periòdiques de tot el recinte exterior del centre i s’està a l’espera de rebre suport per part de la Delegació del Govern a Catalunya per fer la desinfecció de l’interior de tot l’equipament, tant espais comuns com particulars.

El personal duplica esforços

Pel que fa al personal, a data d’avui s’han produït dinou baixes per diverses causes, xifra que representen una quarta part de la plantilla. S’està a l’espera de noves incorporacions en resposta a les ofertes d’ocupació publicades. Així mateix, aquest cap de setmana s’ha realitzat una formació a persones que s’estan incorporant com a treballadors i voluntariat per tal de donar-hi suport.

Les i els professionals del centre estan plenament abocats a la cura i atenció dels avis i àvies, en unes circumstàncies laborals i emocionals gens fàcils. Els serveis de neteja i bugaderia han intensificat molt la seva activitat des de l’inici de la crisi. S’està treballant l’atenció psicològica tant als residents com al personal amb una psicòloga voluntària.

La manca de material de protecció és una de les dificultats afegides que estan patint les residències. A Can Serra, l’Ajuntament n’està adquirint per fer front a aquesta situació, tot i les dificultats del mercat, i es compta també amb donacions d’empreses i particulars. Avui finalment s’han rebut alguns EPIs provinents del Departament de Salut de la Generalitat.  

Comunicació amb les famílies

Des de fa una setmana es va posar en marxa un sistema de videotrucades per facilitar el contacte entre residents i familiars amb la voluntat de generar tranquilitat i ajudar a alleugerir l’angoixa per la impossibilitat de rebre visites. Aquesta tasca s’intenta fer a través de voluntariat per tal que el personal pugui dedicar-se a atendre les necessitats dels residents.

També s’ha intensificat la freqüència de la informació que trasllada el centre a les famílies a través de correu electrònic que passarà a ser diària. Tot i així, qualsevol variació en la salut d’un usuari es comunica d’immediat a la família. Paral·lelament, la direcció de Can Serra envia a la Generalitat un informe diari amb les dades actualitzades que permet monitoritzar l’estat i l’evolució de la residència, tant pel que fa als residents com al personal.

Darrera actualització: 30.03.2020 | 16:53