El 31 de gener finalitza el servei gratuït per solucionar problemes amb la TDT causats pel 4G

Dijous, 21 de gener de 2021 a les 08:00

El Ministeri d’Energia i Agenda Digital ha informat que la implantació de la tecnologia 4G en la banda del 800 MHz pot tenir afectació en la recepció a les llars de la televisió digital terrestre (TDT) . La ciutadania té fins al proper 31 de gener per sol·licitar, a través de la web llega800.es,  actuacions gratuïtes per resoldre aquest problema.

La telefonia mòbil 4G suposa una millora en la velocitat d’internet en mobilitat, descàrregues més ràpides i millor cobertura en l’interior dels edificis. Per tal que arribi a més gent, s’ha permès als operadors de telefonia ocupar la banda de 800 MHz, una franja adjacent a la de la TDT.  Aquesta proximitat de les franges d’emissió pot ocasionar algun problema en la recepció de la TDT en alguns edificis molt propers a les estacions de telefonia mòbil.

En la web llega800.es es pot consultar si un habitatge pot estar afectat per aquesta qüestió. Si hi ha alguna repercussió per aquest motiu, l’adaptació no ha de tenir cap cost per als ciutadans. En la majoria de casos se soluciona posant un filtre en l’antena de la televisió.

Fins al 31 de gener
Abans de la implantació de la tecnologia 4G, els ciutadans que resideixin en zones de major afectació van rebre una carta en el seu domicili on se’ls va  informar de quan podien sol·licitar l’adaptació.  Un cop iniciades les emissions, també es pot sol·licitar el servei. En aquest cas,  els particulars tenen un termini de 6 mesos per adreçar-se al Centre d’Atenció a Usuaris (telèfon 900 833 999) i sol·licitar una actuació gratuïta. Aquest termini finalitza el proper 31 de gener.

Darrera actualització: 21.01.2021 | 11:09