Entitats i ciutadans aprenen el funcionament de la seu electrònica municipal

Dijous, 20 de desembre de 2018

L’interès per l’Administració Electrònica per part d’entitats i ciutadans va quedar palès ahir al Curs d’Administració Electrònica organitzat per l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires. La inscripció al seminari va omplir les 15 places que s’oferien i es van haver d’ofertar quatre places més per cobrir totes les peticions. L’acció formativa va permetre aprendre el funcionament de la seu electrònica municipal i conèixer quins són els certificats digitals que s’han de fer servir.

El regidor d’Administració Electrònica, Bernat Orellana, va encoratjar els participants per aprofitar totes les potencialitats que internet ofereix a l’hora de relacionar-se amb qualsevol administració pública.

La llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques obliga a les persones jurídiques (terme que inclou empreses i entitats) a relacionar-se jurídicament amb l’administració pública. Això implica que qualsevol tràmit, des de presentar una instància per demanar una subvenció o lliurar una documentació per a unes obres, s’ha de realitzar a través de la seu electrònica. La mateixa llei reconeix  a les persones físiques (qualsevol ciutadà que actuï a títol personal) tot un conjunt de drets a l’hora de relacionar-se amb l’administració a través d'internet, com ara el de ser assistit en l’ús dels mitjans electrònics.

Certificats digitals
Un element clau a l’hora de poder fer tràmits per internet és el de la identificació. El curs va explicar els diferents tipus de certificats digitals que es poden utilitzar per identificar-se en una seu electrònica. Sense identificar-se, el ciutadà no pot accedir a apartats claus de la seu, com ara les notificacions que li envia l’administració o visualitzar la carpeta electrònica on apareix la informació dels seus expedients.

El mateix dia, també es va impartir un altre curs d’administració electrònica adreçat a empreses i entitats. L’acció formativa es va centrar en les necessitats concretes d’aquestes persones jurídiques, com ara saber diferenciar entre el certificat de persona física i el certificat de persona jurídica que és necessari per accedir a les notificacions que l’administració posa a disposició de l’empresa a la seu electrònica.

Donada la bona acollida d’aquesta formació, hi ha previst torna a repetir els seminaris més endavant.

Darrera actualització: 20.12.2018 | 11:00