La cita prèvia i els tràmits online permeten a la ciutadania estalviar temps i desplaçaments

Divendres, 10 de setembre de 2021

Cada vegada són més les persones que s’adonen que la cita prèvia i els tràmits per internet són la forma més còmoda de relacionar-se amb el seu ajuntament. En el cas de Sant Esteve Sesrovires ha augmentat el nombre de persones que sol·liciten cita prèvia. Només aquest any 1.200 persones han optat per aquest servei. També s’ha incrementat el nombre de ciutadans que prefereixen presentar directament les seves sol·licituds a través de la Seu Electrònica.

Cita prèvia per telèfon o internet
La sol·licitud de cita prèvia no para de créixer. Al 2020 hi ha haver 995 sol·licituds, des del mes de juny quan es crear aquest servei fins al desembre d’aquell any.  De gener fins a l’agost de 2021 ja són 1.200 persones les que han optat per demanar cita prèvia.

La sol·licitud de la cita prèvia es pot realitzar per telèfon (93 771 30 17) o emplenant un formulari a la pàgina web de la Seu Electrònica. Un cop s’ha sol·licitat el dia, hora i la forma en què es vol ser atès, el ciutadà rep una correu electrònic de confirmació. Amb la cita prèvia el ciutadà evita desplaçaments inútils, cues i temps d’espera.

Tràmits per internet
També hi ha qui opta directament per la tramitació electrònica per relacionar-se d’una forma més ràpida amb l’administració. L’augment es reflexa en els indicadors de la Seu Electrònica. Dels 1.994 registres d’entrada del 2019 s’ha passat a 3.161 al 2020. Al 2021 la tendència per la tramitació online continua a l’alça perquè a l’agost de 2021 ja s’ha arribat a 2.408 registres d’entrada. I és que una instància, per exemple, es pot presentar fàcilment des de casa en només uns minuts.

A través de la Seu Electrònica, l’Ajuntament ofereix un ampli nombre de tràmits que es poden realitzar per internet. Alguns dels més utilitzats són el de llicència d’obres i els relacionats amb el padró, com el certificat i el volant d’empadronament.  El catàleg de tràmits online es troba en aquest apartat de la Seu Electrònica.

Certificat electrònic
Per fer tràmits per internet amb qualsevol administració pública cal identificar-se amb un certificat electrònic. L’Ajuntament de Sant Esteve ha decidit posar-lo fàcil als ciutadans i des de juliol es pot sol·licitar en el SIAC l’IDCAT certificat. És un servei gratuït i que es pot obtenir amb una única visita a l’Ajuntament.

Darrera actualització: 10.09.2021 | 07:55