L’Ajuntament tramitarà l’IDCAT certificat per estalviar desplaçaments als ciutadans

Dimecres, 21 de juliol de 2021

Per tal de facilitar l’Administració Electrònica a la població, l’Ajuntament s’ha donat d’alta com a Entitat de Registre IDCAT, la qual cosa permetrà als ciutadans poder obtenir l’IDCAT certificat sense haver de desplaçar-se a altres poblacions. A més el consistori també ha adquirit el servei de signatura biomètrica. Totes dues millores estan en funcionament des del 19 de juliol.

IDCAT mòbil i IDCAT certificat
L’IDCAT ofereix dos tipus de certificats. L’IDCAT mòbil és per fer tràmits i gestions de caràcter bàsic a les administracions públiques. Es pot demanar fàcilment per internet com s’explica en aquest vídeo. El seu funcionament consisteix en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil de l’usuari per tal que aquest pugui identificar-se.

Per la seva part, l’IDCAT certificat és un identificador digital avançat basat en un certificat digital en programari. Permet realitzar tràmits i gestions com ara obtenir l’informe de vida laboral de la Seguretat Social o presentar la declaració de la renda davant l’Agència Tributària. Per obtenir-lo, el ciutadà s’ha d’adreçar presencialment a una Entitat de Registre IDCAT, com la que des del 19 de juliol hi ha a l’Ajuntament.

Per tramitar l’IDCAT certificat cal reservar cita prèvia al telèfon 93 771 30 17 o reservar dia i  hora a través de la Seu Electrònica.

Tauletes per a signatura biomètrica
La signatura biomètrica permet al ciutadà signar documents electrònics com si ho fes de forma manuscrita. És el mateix sistema que utilitzen àmpliament bancs i grans comerços. Des del 19 de juliol, el SIAC disposa d’unes tauletes per tal que els propis ciutadans puguin llegir i signar documents electrònics sense necessitat de disposar d’un certificat digital.

Darrera actualització: 21.07.2021 | 13:44