Els ciutadans s’animen a sol·licitar l’IDCAT per fer tràmits per internet

Dimecres, 6 d'octubre de 2021 a les 00:00

L’IDCAT certificat és un identificador digital que permet fer tràmits i gestions amb les administracions públiques, com ara sol·licitar un volant d’empadronament, un informe de la vida laboral o presentar la declaració de la renda.  L’IDCAT certificat es pot sol·licitar gratuïtament a l’Ajuntament. Des del 19 de juliol, 64 persones ja l’han demanat al SIAC.

IDECAT certificat
Al mes de juliol, l’Ajuntament es va donar d’alta com a Entitat de Registre d’IDCAT. D’aquesta forma els ciutadans poden obtenir-lo amb un única visita al SIAC que dura només uns minuts i,  a més, de forma gratuïta. Per sol·licitar l’IDCAT certificat cal reservar cita prèvia al telèfon 93 771 30 17 o reservar dia i  hora a través de la Seu Electrònica.

Per a gestions més bàsiques amb les administracions públiques existeix la possibilitat d’obtenir l’IDCAT mòbil. Es pot demanar fàcilment per internet com s’explica en aquest vídeo. El seu funcionament consisteix en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil de l’usuari per tal que aquest pugui identificar-se.

Darrera actualització: 06.10.2021 | 13:59