Presentació i història

PRESENTACIÓ I HISTÒRIA

L'Arxiu Municipal de Sant Esteve Sesrovires (AMSES) és el servei que s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències.

L'AMSES també s'ocupa de la documentació de les entitats, associacions o particulars que hi han fet donacions o cessions, per tal de posar-la a l'abast de la població.

HISTÒRIA

L’Arxiu Municipal de Sant Esteve Sesrovires va néixer fruit d’un treball de col·laboració entre l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona que va fer possible el condicionament, l’ordenació i l’inventari de la documentació municipal, que fins aquell moment es conservava a l’edifici de l’Ajuntament.

Fins a l’any 2002, la documentació estava ubicada a l’edifici de l’Ajuntament. Es trobava repartida en diferents espais. En general, l’estat de conservació de la documentació en aquell moment era acceptable, malgrat la gran quantitat de brutícia i pols acumulada. A finals del mes de febrer del 2002 es va iniciar l’actuació per tal de preservar el patrimoni documental de l’Ajuntament de Sant Esteve. El tractament arxivístic va consistir en la neteja i condicionament de la documentació, la classificació, l’ordenació i la descripció de la mateixa, per finalment procedir a la seva instal·lació en un equipament totalment nou. L’Arxiu Municipal de Sant Esteve Sesrovires va ser inaugurat el 28 de desembre de l’any 2002. Durant l’acte d’inauguració es van rebre les donacions dels fons de la Germandat Nova de Sant Esteve, de la Germandat de Sant Isidre i de Can Parellada.

La inauguració va significar, doncs, un canvi d’ubicació. Actualment, l’Arxiu Municipal està situat als baixos del núm. 10 i 12 del carrer de Josep Tarradellas, a la Gleva. Les instal·lacions ocupen les dues plantes del local del núm. 12.  A la planta baixa és on hi ha l’accés, i consta de sala de consulta, sala de treball i dipòsit de pre-arxivatge. A la planta soterrània es troba un dipòsit, el lloc on s’instal·la i es conserva definitivament la documentació. L’any 2011 es va habilitar un segon dipòsit al local ubicat al núm. 10.

Aquest canvi d’ubicació va comportar també passar de les antigues caixes i dels antics armaris de fusta, a una moderna sala amb prestatgeries metàl·liques mòbils tipus compactus i amb control climàtic, però també va significar engegar un Servei d’Arxiu Municipal, obert a la població i integrat en el funcionament de l’administració municipal.

Darrera actualització: 22.05.2017 | 14:20
Darrera actualització: 22.05.2017 | 14:20