Sant Esteve Sesrovires participa en un estudi sobre l’ús de la intel·ligència artificial a la indústria del Baix Llobregat

Dimarts, 29 de setembre de 2026

Les empreses industrials del municipi poden participar fins al 20 d’octubre en un qüestionari que analitza el grau d’implantació de la IA i l’automatització en el sector. L'estudi està promogut per l’Observatori d’IA i Automatització a la indústria del Baix Llobregat, una iniciativa del Consell Comarcal del Baix Llobregat, conjuntament amb la Universitat Abat Oliba CEU i Turink, consultora tecnològica especialitzada en la implementació d’IA i automatitzacions amb seu a Sant Esteve Sesrovires.

L'estudi té com a objectiu conèixer com les empreses industrials de la comarca estan incorporant la intel·ligència artificial (IA) i l’automatització als seus processos de treball, especialment en l’àmbit de les tasques d’oficina.

La iniciativa permetrà identificar el grau d’implantació d’aquestes tecnologies, així com les principals tendències, oportunitats i necessitats de les empreses industrials davant del procés de transformació digital.

La Regidoria de Promoció Econòmica anima les empreses industrials del municipi a participar en l’estudi i contribuir així a disposar d’una visió més acurada de la situació del sector al Baix Llobregat. La participació es fa a través d’un qüestionari de sis preguntes, disponible en català i castellà, que es pot respondre fins al 20 d’octubre de 2026.

Qüestionari en català
Cuestionario en castellano

Les empreses participants rebran, a més de l’informe complet de l’Observatori, una anàlisi comparativa individual que els permetrà conèixer la seva situació i posicionament respecte del conjunt d’empreses industrials de la comarca. Les respostes es tractaran de manera confidencial i les dades només es publicaran de forma agregada i anònima.

La presentació dels resultats de l’Observatori està prevista per a finals d’octubre, en un acte que se celebrarà a la Universitat Abat Oliba CEU amb la participació dels ajuntaments del Baix Llobregat.

 

 

Darrera actualització: 29.09.2026 | 15:08