Xerrada per observar l’eclipsi solar del mes d’agost

Dimecres, 20 de maig de 2026

El 12 d’agost tindrà lloc un esdeveniment astronòmic molt important, ja que es produirà un eclipsi total de sol visible a la península Ibèrica que no té lloc des de fa més d’un segle. Donat el gran interès que està despertant, el Planetari Fora d’Òrbita impartirà una conferència per comprendre i gaudir amb seguretat de l’eclipsi. La xerrada tindrà lloc el diumenge 24 de maig, d’11.00 a 13.00h, en el Teatre Municipal El Casino i la plaça de la Vila.

El pròxim 12 d’agost es produirà un eclipsi total de sol, és a dir, que el cel es farà fosc quan encara sigui de dia. El fenomen astronòmic travessarà Espanya de nord-oest a est i passarà per moltes províncies. A Sant Esteve Sesrovires el percentatge d’enfosquiment serà del 99,7% 

Planetari fora d’Òrbita donarà un seguit de consells per tal d’observar-lo, tant directament com indirectament, d’una forma segura i sense perill per als ulls.

La xerrada començarà amb una xerrada pràctica per entendre per què el 12 d’agost es produirà aquest eclipsi i continuarà amb una observació del sol amb telescopi, filtres solars i altres materials.

El passat 23 d’octubre, Planetari d’Òrbita va impartir una primera conferència sobre aquest esdeveniment astronòmic i va despertar tant interès que la sala El Celler es va omplir de públic.

Planetari Fora d’Òrbita
Planetari Fora d’Òrbita és una entitat impulsada pels sesrovirencs Carles Schnabel i Rat Parellada. Tots dos tenen una dilatada trajectòria en la divulgació científica. Són els responsables del planetari del Museu de Ciències Naturals de Granollers i de l’Observatori Astronòmic del Parc del Garraf. L’any 1994 van fundar Fora d’Òrbita i des de llavors han difós l’astronomia en centenars de centres educatius a través de tallers, xerrades i altres iniciatives.

Darrera actualització: 20.05.2026 | 09:53