Sessió informativa sobre el funcionament de l’Administració Electrònica

Dissabte, 22 d’abril de 2023

El proper dimarts, el Celler acollirà una sessió informativa del pla L’administració a prop teu. És una iniciativa del Ministeri de l’Interior per explicar al conjunt de la ciutadania aspectes claus de l’administració electrònica com ara la carpeta ciutadana o els certificats digitals. La xerrada serà el 25 d’abril, d’11.00  a 13.00h, al Celler, i està oberta a tothom.

La sessió començarà amb una  breu presentació de la Administració General de l'Estat en el territori amb una atenció especial en l'Administració Electrònica

Concretament, s’explicarà què és el Punt d'Accés General (https://administracion.gob.es/), la finestra d'accés a les administracions públiques estatal, autonòmica i local, amb registres i cercadors de seus electròniques i tràmits electrònics. El Punt d’Accés General, a més, conté extenses guies explicatives adreçades als ciutadans i a empreses sobre diferents situacions vitals i laborals.

Així mateix, també es mostrarà i explicarà el funcionament de Carpeta Ciutadana (https://carpetaciudadana.gob.es/carpeta/clave.htm). La Carpeta Ciutadana és  una pàgina web a través de la qual els ciutadans poden comunicar-se amb les Administracions; consultar diferents dades personals i les seves cites prèvies; accedir a informació sobre diversos procediments; informar-se sobre les seves notificacions pendents de llegir i de l'estat dels expedients en tràmit, o també rebre avisos i alertes, entre altres funcionalitats.

Per poder relacionar-se electrònicament amb l’administració és necessari identificar-se amb un certificat digital. Per aquest motiu, també s’informarà sobre com obtenir el certificat digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre i del sistema d'identificació Cl@ve.

Finalment, es presentaran els procediments administratius bàsics de la seu electrònica del Servei Estatal Públic d'Ocupació

Darrera actualització: 21.04.2023 | 15:06